News
Informacja w/s projektu OZE dla mieszkańców
13.01.2020
INFORMACJA
Wójt Gminy Perlejewo informuje, że będzie ubiegał się o dofinansowanie projektu grantowego na budowę instalacji fotowoltaicznych oraz kolektorów słonecznych na potrzeby gospodarstw domowych mieszkańców gminy.
Mieszkańców zainteresowanych dofinansowaniem proszę wypełnienie załączonej ankiety i złożenie jej w sekretariacie Urzędu Gminy w terminie najpóźniej do 20.01.2020 r.
Przy wypełnianiu ankiety proszę o kierowanie się następującymi wytycznymi:
- ankieta jest zobowiązująca i w przypadku jej złożenia oraz przyznania dofinansowania nie ma możliwości wycofania się z uczestnictwa,
- termin realizacji inwestycji 2021 – 2022, (faktury przedstawione do rozliczenia przez Grantobiorcę muszą być wystawione po podpisaniu Umowy o powierzenie Grantu pomiędzy Grantobiorcą i beneficjentem projektu grantowego Gminą),
- moc instalacji fotowoltaicznej/kolektorów słonecznych powinna być dostosowana do rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną/cieplną przez gospodarstwo domowe, instalacja fotowoltaiczna powinna być tak dobrana, aby całkowita ilość energii elektrycznej wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci energetycznej przez instalację objętą grantem w rocznym okresie rozliczeniowym nie przekroczyła 120 % całkowitej ilości energii elektrycznej pobranej z sieci energetycznej przez Grantobiorcę w tym samym okresie rozliczeniowym (przy określaniu mocy instalacji nie bierze się pod uwagę zużycia prądu na potrzeby gospodarstwa rolnego i/lub działalności gospodarczej),
- moc instalacji fotowoltaicznej maksymalnie 5,0 kWp,
- instalacja obowiązkowo musi być wyposażona w licznik ciepła montowany w obiegu kolektorów umożliwiający prezentację danych dotyczących wyprodukowanej/produkowanej energii. Znamionowa moc instalacji powinna być określona pomiarami w Standardowych Warunkach Pomiaru,
- gospodarstwo domowe winno mieć oddzielnie opomiarowanie energii elektrycznej (licznik),
- wnioskodawca winien posiadać tytuł prawny do nieruchomości, w przypadku współwłasności należy załączyć zgodę pozostałych współwłaścicieli na wykonanie instalacji,
- dofinansowanie dla obu rodzajów instalacji na poziomie 65 % kosztów,
- budynek nie może być pokryty eternitem,
- wybór wykonawcy instalacji należał będzie do mieszkańca, wybór należy przeprowadzić na zasadach konkurencyjnych,
- Grantobiorca (mieszkaniec) po wykonaniu instalacji winien posiadać miedzy innymi:
- Fakturę VAT/rachunek wraz z potwierdzeniem płatności,
- Kosztorys powykonawczy,
- Karty katalogowe i certyfikaty/ zaświadczenia zainstalowanych urządzeń,
- Instrukcję użytkowania instalacji,
- Protokół z testów i pomiarów lub próbnego rozruchu instalacji (jeżeli dotyczy).
- Protokół odbioru montażu instalacji,
- Podpisany i wypełniony wniosek o zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dotyczy tylko instalacji fotowoltaicznej),
- związanie projektem w okresie 5 lat od ostatecznej płatności w ramach projektu, tj końcowego rozliczenia przez gminę.
W sprawach związanych z projektem proszę się kontaktować ze Stanisławem Kosk pod nr telefonu 85 6578515 w.26
Załącznik: Ankieta