Regulamin dyskotek szkolnych
REGULAMIN DYSKOTEK SZKOLNYCH
ORGANIZOWANYCH W GIMNAZJUM W PERLEJEWIE
Zabawa szkolna jest imprezą dającą wzór aktywnego i kulturalnego sposobu spędzania czasu wolnego.
Niniejszy regulamin przedstawia zasady organizowania i przebiegu dyskotek szkolnych.
Powstał w oparciu o Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania i Regulamin Samorządu Uczniowskiego.
1. W szkole, w czasie wolnym od nauki mogą odbywać się dyskoteki szkolne, jako forma zagospodarowania czasu wolnego uczniów gimnazjum.
2. Organizatorem dyskoteki (zabawy szkolnej) może być samorząd uczniowski lub inna grupa inicjatywna (klasa, organizacja działająca w szkole), która uzyska zgodę dyrektora gimnazjum.
3. Dyskoteki szkolne są nieodpłatne dla uczestników.
4. W czasie trwania dyskotek może działać sklepik szkolny ze słodyczami i napojami. Po dokonaniu zakupu w sklepiku, uczeń ma obowiązek opuścić jego otoczenie i wrócić na miejsce, w którym odbywa się dyskoteka.
5. Dyskoteki mogą odbywać się w godzinach 17.00 – 21.00 . Uczniowie, którzy chcą wziąć w nich udział, powinni przyjść do szkoły pomiędzy 17.00 – 18.00. Po upływie wyznaczonego czasu, drzwi szkoły pozostają zamknięte.
6. W trakcie trwania dyskoteki obowiązuje zakaz wychodzenia na zewnątrz budynku.
7. Uczniowie, biorący udział w szkolnej dyskotece, dzień wcześniej (lub najpóźniej w dniu dyskoteki) muszą dostarczyć organizatorowi podpisaną przez rodziców zgodę na uczestnictwo w niej. Z dyskotek i imprez szkolnych uczniowie są odbierani przez rodziców lub osoby dorosłe. Dotyczy to zarówno uczniów dojeżdżających, jak i miejscowych. (załącznik 1)
8. Organizator zobowiązany jest sporządzić listę uczniów uczestniczących w dyskotece. (załącznik 2)
9. Na dyskoteki szkolne mogą być wpuszczani dawni absolwenci szkoły za okazaniem legitymacji szkoły ponadgimnazjalnej lub dowodu tożsamości.
10. W czasie dyskoteki uczniowie mogą korzystać tylko z wyznaczonych pomieszczeń.
11. Dla zapewnienia bezpieczeństwa bawiących się podczas dyskoteki uczniów oraz zabezpieczenia obiektu szkolnego, opiekę na dyskotece powinno sprawować co najmniej trzech nauczycieli. Nauczycieli mogą wspierać rodzice. W przypadku braku odpowiedniej liczby opiekunów dyskoteka nie może się odbyć (odpowiedzialnym za jej odwołanie jest dyrektor szkoły). Zadaniem nauczyciela – opiekuna jest czuwanie nad bezpieczeństwem uczestników dyskoteki (zabawy) oraz niedopuszczenie do niewłaściwych form zabawy.
12. Wszystkim uczniom (uczestnikom dyskoteki) bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu, spożywania alkoholu, zażywania jakichkolwiek środków odurzających.
13. W czasie trwania dyskoteki (zabawy) zakazane są niebezpieczne zabawy zagrażające zdrowiu uczestników imprezy.
14. Na dyskotekę uczeń ma zakaz przynoszenia niepotrzebnych, niebezpiecznych przedmiotów. Przedmioty wartościowe są wnoszone na własną odpowiedzialność.
15. W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu (bójki, ordynarne zachowanie się, palenie papierosów, picie alkoholu itp.) organizator ma prawo usunąć uczestnika dyskoteki z budynku szkoły (po telefonicznym zawiadomieniu rodzica bądź opiekuna) lub zakończyć dyskotekę przed czasem. Uczeń usunięty z dyskoteki musi zostać odebrany przez rodziców lub upoważnioną przez nich osobę dorosłą.
16. Konsekwencją nieodpowiedniego zachowania ucznia na dyskotece jest zakaz udziału w trzech kolejnych dyskotekach.
17. Straty materialne (zawinione) powstałe podczas dyskoteki pokrywane są przez sprawcę (ucznia i jego rodziców).
18. Za pozostawienie w czystości obiektu szkolnego (korytarze, toalety i inne wykorzystane pomieszczenia) odpowiedzialni są pracownicy obsługi.
19. Uczniowie, którzy otrzymali naganę wychowawcy klasy lub dyrektora szkoły bądź 100 punktów ujemnych za złe zachowanie, nie mają wstępu na dyskoteki (zabawy szkolne) aż do odwołania.
20. Nauczyciel – opiekun dyskoteki ma obowiązek informowania wychowawcę klasy oraz dyrektora szkoły o złym zachowaniu uczniów podczas szkolnych dyskotek. Uczniowie ci są karani przez wychowawcę i dyrektora szkoły zgodnie z WSO.
21. W czasie trwania dyskotek zapewniony jest dostęp do telefonu, a w przypadku stwierdzenia zagrożenia bezpieczeństwa uczniów, opiekunów czy budynku szkoły wskazane jest zawiadomienie Powiatowej Komendy Policji w Siemiatyczach.
22. Regulamin obowiązuje od chwili ogłoszenia. Dyrekcja oraz wychowawcy zapoznają rodziców i uczniów z regulaminem dyskotek na godzinie wychowawczej oraz na zebraniu rodziców.
.